piątek, 27 lutego 2015

BOMBOWY TORT LALKA

Chciałam upiec tort inny niż wszystkie. Trochę poeksperymentowałam i wyszło takie oto cudo. Pracy na pewno jest trochę więcej niż przy zwykłym torciku ale jak zobaczyłam uśmiech na buzi mojego dziecka to warto było się natrudzić.
Zachęcam do wypróbowania :) Smacznego!



SKŁADNIKI NA JEDNĄ ROLADĘ:
3 jajka
3 kopiate łyżki cukru i mąki

SKŁADNIKI NA MASĘ 1:

1 szklanka mleka
biała czekolada
2 śmietany śnieżki
2 łyżki żelatyny

SKŁADNIKI NA MASĘ 2:

1 szklanka mleka
gorzka czekolada
2 śmietany śnieżki
2 łyżki żelatyny

DODATKOWO:
masa kajmakowa z puszki, ale może być też powidło lub nutella 
lalka 
masa cukrowa lub krem do ozdabiania
ewentualnie okrągłe biszkopty



WYKONANIE ROLAD:

Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy po łyżce cukru. Następnie dodajemy mąkę i łyżką delikatnie mieszamy. Wylewamy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę 25/40 i pieczemy ok. 10-15 minut w temp. 150 termoobieg lub 170 ustawienie góra - dół. W ten sposób trzeba upiec 3 lub 4 rolady.Wszystko zależy od miski jaką posiadamy. Moja ma wymiary: średnica górą 24 cm, dołem 9 cm. wysokość 13 cm. Biszkopt można również upiec w dużej formie z piekarnika tylko trzeba będzie zwiększyć składniki o 1 jajko i dodać po łyżce mąki i cukru.
Trzeba uważać żeby nie wysuszyć za bardzo biszkopta inaczej się nie zwinie. Jeszcze jedna opcja to kupić już gotowe rolady. Upieczone rolady wyłożyć na ściereczkę, usunąć papier i zawinąć w ściereczkę czyli zrolować. Gdy przestygną smarujemy nadzieniem i kroimy na plasterki mniej więcej 1-1,5 cm. Miskę na wszelki wypadek wykładamy folią spożywczą i układamy aż do samej góry roladkami, dość ciasno.





WYKONANIE KREMU:
Szklankę mleka podgrzewamy na kuchni i dodajemy połamaną na mniejsze kawałki białą czekoladę, ma się całkowicie rozpuścić. Odstawiamy a gdy całkiem wystygnie schładzamy w lodówce. Tak samo postępujemy z gorzką czekoladę.
Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości wody, jak nie chce się rozpuścić daję na parę sekund do mikrofali. Zimne mleko z białą czekoladą ubijamy z dwoma śnieżkami na sztywną masę. Dodajemy żelatynę i wlewamy do miski z roladkami.
Tak samo robimy krem z gorzkiej czekolady i wylewamy na biały.



Na krem układamy roladki lub biszkopty żeby ciasto dobrze się trzymało bo to będzie spód. Chowamy do lodówki. Ja zostawiłam  na noc.
Mi zostało trochę kremu i roladek więc zrobiłam drugi torcik w mniejszej miseczce. Dorobiłam jeszcze jeden krem z dodatkiem mlecznej czekolady.
Talerzem przykrywamy miskę z tortem i odwracamy. W środku ostrym nożem wykrawamy niewielki otwór, łyżką wybieramy krem, żeby zrobić miejsce lalce, jeśli trzeba amputujemy jej nogi ;) Stawiamy prosto i smarujemy odłożonym kremem. Górę ozdabiamy masą plastyczną lub szprycujemy. Jak kto woli. Ja roztopiłam pianki ''Marshmallow'' z odrobiną wody i jak się już rozpuściły dodałam cukier puder i zagniotłam masę. Ozdobiłam górę lalki. 
Można przyozdobić kolorowymi cukierkami np. kolorowymi 
tik- takami.

Nadzienie do tortu można zrobić dowolne. Ważne, żeby był dodatek galaretki lub żelatyny bo wtedy łatwiej go będzie pokroić.
Tak samo do roladek też można dodać np powidło lub co kto lubi.
 Potrzebujemy jeszcze trochę wyobraźni i cierpliwości żeby zrobić tort dla naszej księżniczki :) 



3 komentarze: