piątek, 30 grudnia 2016

SERNIK NA BISZKOPCIE Z CZEKOLADĄ

Miałam kiedyś okazję jeść ten sernik i tak mi posmakował, że postanowiłam go zrobić. Jedyne moje uwagi są takie, wzięłam za dużą blachę, trochę wyszedł za niski i słabo wyczuwalna była ta kakaowa warstwa. Poza tym wyszedł pyszny, po paru dniach smakował jeszcze lepiej. Na pewno upiekę go jeszcze nie raz, ale w mniejszej blaszce. Polecam :)




PRZEPIS NA  MOJĄ BLACHĘ 25/40 CM 


BISZKOPT:


6 jaj

1,5 szklanki cukru (dałam 1 szklankę)
1,5 szklanki mąki
po 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia i octu

POLEWA:


15 dag masła lub dobrej margaryny

0,5 szklanki cukru pudru
4 łyżki kakao
2-3 łyżki gorącej wody

SER:


1 kg zmielonego sera

4 jajka
3/4 szklanki cukru
szklanka śmietany 30 %
2 łyżki mąki ziemniaczanej lub budyniu waniliowego
sok i skórka otarta z połowy cytryny lub ulubiony aromat




ROBIMY BISZKOPT:



Na sztywno ubijamy białka, dosypujemy stopniowo cukier, dobrze ubijamy. Żółtka mieszamy z proszkiem i octem, dolewamy po trochu do masy cały czas miksujemy. Mąkę przesiewamy, dodajemy partiami i delikatnie mieszamy łyżką. Ciasto dzielimy na pół i pieczemy w dwóch takich samych blachach w 150 stopni C termoobieg lub 170-180 stopni C ustawienie góra-dół ok. 20 minut.

POLEWA:


Rozpuszczamy masło z cukrem i kakao, gdy zacznie się gotować dolewamy gorącej wody. mieszamy i wyłączamy.

SER:


Ubijamy żółtka z cukrem na białą puszystą masę. Dodajemy ser, śmietanę, budyń, cytrynę oraz pianę ubitą z białek. Delikatnie mieszamy łyżką. 

SKŁADANIE CIASTA:


Na 1 biszkopt wylewamy połowę kakaowej masy, równo rozsmarowujemy. Dajemy większą część sera i przykrywamy biszkoptem.

Na 2 biszkopt wylewamy resztę masy i na to ser. 

PIECZENIE:


Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w 165 stopniach C na ustawieniu góra-dół przez ok. 40-50 minut. Po wystudzeniu możemy polać polewą,  posypać cukrem pudrem lub kakao.





MAŁA RADA:


Biszkopt najlepiej upiec dzień wcześniej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz