piątek, 3 lutego 2017

CIASTO DROŻDŻOWE BEZ WYRABIANIA

Bardzo łatwa, wilgotna i wyśmienita drożdżówka. Zawsze wychodzi, musimy tylko dodawać składniki za kolejnością jaka jest podana. Tym razem upiekłam z kruszonką, ale już marzy mi się takie ciasto ze śliwkami na wierzchu :) Polecam jest pyszna.





SKŁADNIKI:

5 całych jaj

10 dag drożdży
szklanka cukru pudru
1 szklanka oleju 
szklanka zimnego mleka
5 szklanek  mąki pszennej

olejek waniliowy dodany w fazie mieszania.


KRUSZONKA:


2 łyżki masła i cukru

4 łyżki mąki






WYKONANIE:



Do dużej miski dajemy rozbełtane jajka, rozkruszone drożdże oraz resztę składników wg podanej kolejności. Przykrywamy folią i ściereczką. Zostawiamy w ciepłym miejscu na 3 godziny. 

Po tym czasie dodajemy parę kropli olejku, ciasto mieszamy łyżką lub wyrabiamy chwilę mikserem z hakiem. Przekładamy na dużą blachę 25/40 cm lub troszkę mniejszą (wykładamy papierem do pieczenia) Wyrównujemy.





Kruszonkę zarabiamy i posypujemy po cieście. Ciasto wkładamy do zimnego piekarnika i nastawiamy na 170-180 stopni C. Pieczemy ok. 30-40 minut. Kontrolujemy czas pieczenia, moja drożdżówka trochę za bardzo mi się przypiekła od spodu. Smacznego :)





9 komentarzy:

  1. Uwielbiam domowe ciasto drożdżowe. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też :) A takie łatwe szczególnie :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. jedynie tylko to ciasto drozdzowe mi wychodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Ciasto jest z serii mega prostych :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Pyszna taka drożdżówka jeszcze ciepła...mmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i do tego kubek kakao ;) Pyszności... Pozdrawiam

      Usuń
  4. Oprócz pysznego ciasta drożdżowego moim popisowym daniem jest też pizza. Oba ciasta wyrabiam w multicookerze Philipiaka, który ma dużo innych kulinarnych zastosowań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje ciasta wyrabiam mikserem planetarnym :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. To moj smak z dzieciństwa....z herbatka lub mlekiem w niedzielę rano....posmarowane masełkiem

    OdpowiedzUsuń