niedziela, 8 października 2017

SER W CIEŚCIE MURZYNKOWYM MAŁA BLACHA

Przepis na to pyszne ciasto dostałam w pracy przeszło 10 lat temu . Od tej pory piekłam go chyba z milion razy ;) Często go też modyfikowałam, w oryginale do sera były dodane wiórki kokosowe, tu z nich zrezygnowałam. Kakaowe ciasto wykorzystałam nawet do zrobienia mojego ulubionego ciasta USTA ADAMA. Wracając do sernika jest bardzo prosty i szybki do wykonania, więc jak najdzie nas ochota na ciasto do kawy ten przepis będzie idealny, a smak..... tego nie da się opisać. Po prostu trzeba spróbować :)





SKŁADNIKI NA BLACHĘ O WYM 21/25 CM:

SER:

0,5 kg zmielonego sera
2 całe jajka
3/4 szklanki cukru pudru
10 dag masła
1 budyń waniliowy
skórka i sok z połowy cytryny

CIASTO:

2 całe jajka
szklanka cukru
2 szklanki mąki
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
2 łyżki powidła lub dżemu
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mleka



WYKONANIE:

SER:

Masło ucieramy, dodajemy cukier puder oraz po jednym jajku, dobrze miksujemy. Następnie dodajemy ser, budyń oraz sok i skórkę z cytryny. 

CIASTO:

Wszystkie składniki przekładamy do miski, mąkę z proszkiem, sodą i kakao przesiewamy. Ciasto dobrze miksujemy.

Blachę wykładamy papierem do pieczenia, najpierw wylewamy ciasto, a następnie wykładamy łyżką ser. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w temp. 150 st. C termoobieg lub 170-180 st. C ustawienie góra dół ok 50-60 minut. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem lub polewamy polewą.





PRZEPIS NA DUŻĄ BLACHĘ KLIK

6 komentarzy:

  1. Robię bardzo podobne ciasto i u mnie nazywa się ,, Cielaczek " - taką nazwę znam od teściowej i taką zostawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega proste a prezentuje się super! U mnie na http://www.wysmakowane.pl/ serniki absolutnie królują bo jednak sernik wielbię ponad wszystkie inne ciacha. Ale w takim murzynkowym duecie muszę też koniecznie wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję na pewno do Ciebie zaglądne 😉 A ciacho koniecznie wypróbuj, jest pyszne 😊

      Usuń