sobota, 2 grudnia 2017

PIERNICZKI NA ZIEMNIAKACH

Bardzo lubię testować trochę nietypowe przepisy. Robiłam już rewelacyjną BABKĘCIASTECZKA  na piwie. PIERNIK NA MAJONEZIE oraz przepyszne PĄCZKI NA ZIEMNIAKACH. Teraz kolej na te pyszne pierniczki. Polecam są mięciutkie, smakują miodem i  przyprawami. Także do dzieła Moi Kochani ;)





SKŁADNIKI:

25 dag ugotowanych ziemniaków

25 dag miodu (może być sztuczny)
15 dag cukru
125 dag masła
45 dag mąki
2 łyżki przyprawy do piernika (następnym razem dam więcej)
3 łyżeczki kakao
1 łyżeczka sody
1 jajko






WYKONANIE:



Ugotowane ziemniaki ubić lub przecisnąć przez praskę.



Masło, miód i cukier rozpuścić, do gorącej masy dodać ziemniaki i zmiksować lub tak jak ja użyć blendera. Masa ma być gładka.

Odstawić do wystudzenia.


Do miski wsypać przesianą mąkę z sodą, kakao, przyprawę do piernika, jajko oraz miodową masę. Na początku wymieszać łyżką a następnie przełożyć na podsypaną mąką stolnicę i krótko wyrobić. Jeśli ciasto się klei dodać odrobinę mąki.



Ciasto podzielić na mniejsze części i każdą rozwałkować na ok. 0,5 cm i wykrawać dowolne kształty. Ja przy okazji przetestowałam nowo zakupione foremki ze stempelkami :) Pierniczki wyszły śliczne. 

Pieczemy ok. 8-10 minut w temp. 180 st. C. 


Smacznego :)






MAŁA RADA: 



Nie przetrzymujmy za długo naszych ciasteczek w piekarniku, bo będą twarde. Gdy ciasto rozwałkujemy na mniej niż 0,5 cm wyjdą nam zbyt twarde.




4 komentarze:

  1. wow, na ziemniakach jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też pierwszy raz zrobiłam 😉 I moge polecić, są pyszne 😊 Pozdrawiam

      Usuń
  2. Cudne pierniczki :) Czy jak ślicznie poproszę to dostanę kilka? ;)

    OdpowiedzUsuń