czwartek, 8 lutego 2018

DONATY

Ekspresowy przepis na pyszne pączki z dziurką bez dodatku drożdży. Wychodzą bardzo puszyste i naprawdę pyszne. Polecam zrobić od razu z podwójnej porcji ;)




SKŁADNIKI NA 16 SZTUK

2 szklanki mąki pszennej + do podsypania
1/3 szklanki cukru
0,5 opakowania cukru waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
125 ml jogurtu naturalnego lub greckiego
2 jajka
50 g masła

DODATKOWO:

smalec lub olej do smażenia
cukier puder do posypania



WYKONANIE:

Masło topimy. Do miski przesiewamy mąkę, sodę, proszek,sól, dodajemy cukry i dobrze mieszamy.
W drugiej misce łączymy jajka z jogurtem i zimnym masłem, wlewamy do suchych składników. Mieszamy łyżką a następnie zagniatamy ciasto. Jeśli trzeba podsypujemy jeszcze mąką, żeby ciasto nie kleiło się do rąk. Ciasto odstawiamy na chwilę do lodówki.





Ciasto wałkujemy na ok. 1,5 cm i wykrawamy szklanką kółka, za pomocą zakrętki od butelki pet dziurkę (ja kupiłam sobie specjalny wykrawacz do donatów)

Tłuszcz dobrze rozgrzewamy, smażymy nasze donaty z obu stron na złoty kolor. Pilnujemy żeby nie przypalić, szybko się smażą. 

Odsączamy na ręczniku papierowym i posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem lub czekoladą. Można udekorować kolorowymi posypkami - ja nie zdążyłam, tak szybko zostały zjedzone :)
Smacznego i polecam ten przepis jest prosty i szybki :)



Przepis na pączki z piekarnika KLIK


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz