poniedziałek, 14 września 2020

PIERNIK POMIDOROWY

Przepis na ten nietypowy wypiek zobaczyłam na jednej z grup kulinarnych na Fb. I bardzo mnie zaciekawił. Kupiłam potrzebne składniki i upiekłam. Wyszedł mięciutki, wilgotny i aromatyczny. Wyczuwamy w nim banana oraz przyprawy korzenne. Jak dla mnie trochę mało słodki, ale to żaden problem, można dać więcej cukru. Przepis jak najbardziej polecam :)




SKŁADNIKI NA KEKSÓWKĘ:
szklanka pomidorów z puszki (krojonych)
1 banan
0,5 szklanki oleju
2 szklanki mąki
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżeczki przyprawy do piernika
0,5 szklanki cukru (lub 3/4 szklanki, będzie słodszy)

WYKONANIE:
Pomidory, banana i olej zmiksować w blenderze.
Wszystkie sypkie składniki przesiać przez sitko, dodać cukier i dobrze wymieszać.
Wlać zmiksowane pomidory i wymieszać za pomocą łyżki.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia, piekarnik nagrzać na 170 st. C (góra dół)
Piec ok 45-50 minut (sprawdzić patyczkiem )

* ciasto można zrobić ze świeżych pomidorów. Trzeba zdjąć z nich skórkę, podgotować i przetrzeć przez sitko. Zmierzyć żeby była szklanka :)


Jak każdy piernik możemy przełożyć powidłem lub polać czekoladą.




2 komentarze: