niedziela, 8 lutego 2015

SŁODKA CHAŁKA






SKŁADNIKI: 

2 dag drożdży
7 łyżek cukru
szklanka mleka 3,2%
2 jajka
2 duże łyżki masła
55 dag mąki pszennej
szczypta soli




WYKONANIE

  Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, mleko podgrzać i rozpuścić w nim 6 łyżek cukru i masło. Mąkę przesiać, wymieszać z solą, dodać rozbełtane jajka (troszkę zostawić do posmarowania chałki), połączyć z drożdżami i ciepłym mlekiem (nie może być gorące, bo ciasto nie urośnie). Dobrze wyrobić i zostawić do wyrośnięcia ok. 1-1,5 h.
Ciasto odgazować podzielić na sześć części. Ulepić wałeczki i spleść warkoczyki.
Ponownie odstawić do wyrośnięcia ( aż podwoi swoją objętość). Posmarować pozostałym jajkiem i wstawić do nagrzanego piekarnika. Ja nagrzewam piekarnik do 150 st. C, po włożeniu chałki, podkręcam do 180 st. C . Piec ok 20-30 minut. Piekarnik ustawiony na termoobieg.


Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Przepis super. Wykonanie prościutkie smak BOSKI

    OdpowiedzUsuń
  2. Skradłam przepis,moje ciasto właśnie powiększa swoją objętość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Proszę o komentarz czy chałka smakowała :) Dziękuję i Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo mnie chałka zawszę się będzie kojarzyć ze szkołą podstawową - mieliśmy obok piekarnie i prawie codziennie wszamałem jeszcze takie ciepłe pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że przywołałam szkolne wspomnienia :) Pozdrawiam

      Usuń
  5. W przepisie są zwyczajne drożdże, czy mogą być suche?

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam wiele razy:) rewelacja:) szczerze polecam

    OdpowiedzUsuń