sobota, 5 września 2015

CIASTO ,,JADĄ GOŚCIE''

Pewnie dużo razy nam się zdarzyło, że znajomi dzwonią ,,za godzinę przyjeżdżamy na kawę''. A my nie jesteśmy przygotowani, bo domownicy wyjedli z szafki ostatni zapas ciasteczek. Mam na to radę, ostatnio na kanale Skutecznie.Tv natrafiłam na fajny i bardzo prosty przepis na ciasto bez użycia miksera. Potrzebujemy tylko dwie miski oraz łyżkę i trzepaczkę do jajek. Po 5 minutach ciasto już jest w blaszce, a po 40 minutach po domu unosi się wspaniały zapach świeżo upieczonego ciasta z owocami. Ja robiłam już ze śliwkami i brzoskwiniami ale możecie wykorzystać dowolne sezonowe owoce. W obu przypadkach placek był znakomity i bardzo szybko został zjedzony. Ciasto jest mięciutkie i wilgotne. Przy pierwszym podejściu też nie wierzyłam, że ciasto się może udać, ale wychodzi, na dodatek pyszne i bez zakalca! Polecam :)





SKŁADNIKI ODMIERZAMY SZKLANKĄ O POJ. 200 ML

3 całe jajka
1 szklanka jogurtu naturalnego, maślanki lub kefiru
0,5 szklanki oleju

2 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru kryształu
szczypta soli
0,5 opakowania dużego cukru waniliowego (na kg mąki) lub olejek zapachowy dodany do jajek.


DODATKOWO:

dowolne owoce niecałe 0,5 kg


WYKONANIE:

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni C ustawienie góra-dół. Owoce myjemy i kroimy na mniejsze kawałki. 
W pierwszej misce jajka porządnie mieszamy trzepaczką, dodajemy jogurt i olej. Dobrze mieszamy.
W drugiej misce przesiewamy obie mąki razem z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukry i sól. Mieszamy wszystko łyżką. 
Składniki suche wsypujemy do miski z jajkami i mieszamy łyżką tylko do połączenia składników, w cieście mogą zostać grudki. 


BARDZO WAŻNE: IM MNIEJ RUCHÓW  W POŁĄCZENIU SKŁADNIKÓW WYKONAMY TYM LEPIEJ!



Ciasto przelewamy do formy 22/22 cm wyłożonej papierem do pieczenia układamy owoce i pieczemy ok. 40 minut do suchego patyczka. Smacznego!





MAŁA RADA:


Mąkę ziemniaczaną możemy zastąpić budyniem waniliowym (40 g)

34 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł :) Niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale pomysł pochodzi z kanału Youtube - Skutecznie.Tv
      https://www.youtube.com/watch?v=mSpP7iJAjNw Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. We wstępie bylo podane skąd pomysł-fajnie jak ktos przetestuje i podzieli się doswiadczeniem��

      Usuń
    3. Oczywiście :) Można dodatkowo obejrzeć filmik jak ciasto się robi :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    4. jak z tymi jajkami nie można mikserem

      Usuń
  2. Lubię takie proste ciasta. Są bardzo smaczne i mało nakładu pracy. Również mam kilka takich przepisów na ciasta. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto mieć takie przepisy w swoich zbiorach :) Dziękuję i Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. trzeba przetestować :)
    brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam!
    Piekę to ciasto od dawna,jest niezawodne i zawsze smakuje pysznie.Pozdrawiam Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To prawda, to ciasto zawsze wychodzi. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. jak widzę to wygląda pychotka osobiście nie robiłam brakuje mi jogurtu mam pół małej śmietany i w tym mój problem i co pani radzi dolać wody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radzę dać tą śmietanę i uzupełnić mlekiem 😉

      Usuń
  6. Można dodać samo mleko, zamiast kefiru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pytanie czy do ciasta jada goscie moga byc owoce mrozone pozdrawiam

      Usuń
    2. Można dać mrożone 😉 Również pozdrawiam

      Usuń
  7. dlaczego w osobnych miskach i trzepaczką ja nie posiadam ja mam tylko mikser

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o to żeby połączyć suche składniki z mokrymi. Można użyć łyżki.

      Usuń
  8. Super ciasto,roboty niewiele,a robi się tak jak muffinki

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez trzy sezony we Francji pieklam codziennie w foremce na babke ,to bylo na sniadanie ,zmienialam tylko owocw ,dodawalam orzechy ,rodzynki ,kokos lub mielone migdaly ,zawsze siw swietnie udawal a co pichwal zebralam i przepisow napusalam to juz byla moja osobista satysfakcja ,a zwlaszcza z tego powodu ,ze moglam rozslawiac nasze polskie ciasta dla roznych obywateli tego swiata ,dziekuje za przepis i serdecznie pozdrawiam-Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że przepis na to ciasto zawędrował aż do Francji i smakowało :) Również bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Cudowne :) dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń