środa, 10 sierpnia 2016

BARDZO PUSZYSTE PLACUSZKI

Te placuszki robię bardzo często, gdyż je uwielbiamy. Podobny przepis jest już na blogu klik. Jednak te są o wiele lepsze. Powstały przez przypadek jak dzieci prosiły o zrobienie placuszków. Miałam tylko szklankę mąki pszennej, ale za to mnóstwo krupczatki. Właśnie dodatek tej drugiej spowodował, że ciasto jest bardzo, bardzo puszyste. Polecam są pyszne i bardzo proste :)






SKŁADNIKI

1 całe jajo

3-4 łyżki cukru 
płaska łyżeczka sody
szklanka mąki pszennej
szklanka mąki krupczatki
szklanka maślanki, kefiru lub jogurtu naturalnego
0,5 opakowania cukru wanilinowego

ORAZ:


olej do smażenia

cukier puder




WYKONANIE:



Jajko roztrzepujemy razem z cukrami, dodajemy maślankę i sodę. Masę dobrze mieszamy. Następnie dodajemy przesianą mąkę. Ciasto mieszamy do momentu, aż będzie gładkie i gęste.

Smażymy po łyżce ciasta na średnim ogniu z obu stron, na złoty kolor. Podajemy z cukrem pudrem, owocami lub dżemem. Smacznego :)

MAŁA RADA

Jeśli ciasto jest za gęste dodajemy jeszcze trochę jogurtu lub maślanki ( w zależności co się używa)




14 komentarzy:

  1. Witam.Odnosnie w/w przepisu na ''Puszyste Placki'',pragne dodac swoja opinie.Placuszki sa p r z e p y s z n e .!!!!!!!,puszyste,chrupiace,a co tez istotnego!!-szybko się je robi,a i z talerza znikają '' w mgnieniu oka''.!!!!! SUUUUPEEEERR!!!!! GORACO POLECAM .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że moje placuszki tak posmakowały :) Dziękuję za miły komentarz i Serdecznie Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Powiem tak: pyszne i szybko znikają jak i się je robi tylko musiałam dodać mleka gdyż było za gęste - za dużo mąki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz :) Fajnie że placuszki smakowały.Ciasto ma być gęste, też czasami dodaję więcej jogurtu lub mleka.

      Usuń
  3. Mogę napisać w komentarzu dokładnie to samo, co moja poprzedniczka.
    Placki są szybkie w wykonaniu, pyszne i puszyste, tylko tak jak "latarenka81" dałam więcej maślanki, gdyż ciasto na gęstość wyszło mi jak kit i ciężko nawet było je mieszać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Można użyć zsiadłego mleka?

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne u mnie goszczą co sobotę na śniadaniu, dziękuję za przepis. Pozdrawiam serdecznie Viola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Viola bardzo mi miło :) Dziękuję i również Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Czy zamaiast maki krupczatki moge dac pszenna?

    OdpowiedzUsuń