środa, 7 czerwca 2017

BARDZO PROSTY MURZYNEK BEZ JAJEK

Mając lenia zachciało mi się jakiegoś ciasta do kawy. Przeszukałam mój zeszyt z przepisami i natrafiłam na mega prostego murzynka. Do jego przygotowania nie potrzebujemy nawet miksera. Wyszedł bardzo dobry, mięciutki i wilgotny. Dzieciaki porywały po kawałku czyli to znak, że i im przypadł do gustu. 
Ciasto możemy również przełożyć jakimś kremem lub polać polewą czekoladową.






SKŁADNIKI NA 2 FORMY KEKSOWE O WYMIARACH 12/26 CM:

3 szklanki mąki pszennej

2 łyżeczki sody
2 łyżki ciemnego kakao
1 szklanka cukru
2 szklanki kefiru lub maślanki
0,5 szklanki oleju
kilka kropli olejku rumowego lub cukier waniliowy
2 łyżki powidła śliwkowego lub dowolnego dżemu.






WYKONANIE:


Piekarnik nagrzewamy na 170-180 stopni C ustawienie góra dół. Do miski przesiewamy mąkę i kakao. Dodajemy sodę i cukier. Wszystko mieszamy ze sobą. Wlewamy kefir, olej, olejek, dodajemy powidło. Za pomocą łyżki lub trzepaczki do jajek wszystko mieszamy do połączenia składników.

Formy wykładamy papierem do pieczenia (sam spód). 

Ciasto wlewamy po równo do form i rozsmarowujemy. Pieczemy ok. 45-50 minut do suchego patyczka (trzeba pamiętać że każdy piekarnik inaczej piecze) Po wyjęciu i wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem lub oblewamy polewą. Smacznego :)





Polecam przepis na pyszną polewę która zawsze wychodzi. Tu wystarczy ją zrobić z połowy porcji. Tu znajdziesz przepis klik

10 komentarzy:

  1. Ja niedawno robiłam babeczki bez jajek :) Pewnie lada dzień wrzucę na bloga, ale muszą poczekać na swoją kolej :) Pysznie wygląda Twoje ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Twoje babeczki na pewno były pyszne :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Patrząc na niego, aż zgłodniałam na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić, ciacho jest bardzo szybkie do przygotowania ;) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Przepis prosty spróbuję na dniach upiec takiego murzynka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać czy wypiek się udał :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Fajny przepis, na pewno wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń