sobota, 16 grudnia 2017

BARDZO PROSTY PIERNIK

Przepis na to ciasto znalazłam na opakowaniu przyprawy do piernika. Za każdym razem gdy ją brałam do ręki obiecywałam sobie, że w końcu zrobię to ciacho. Upiekłam i jestem zachwycona, że takim małym nakładem pracy można wykonać tak pysznego piernika. Dodatkowo zyska na swoim smaku, jak przełoży się go powidłem śliwkowym. Polecam :)






SKŁADNIKI NA BLACHĘ O WYM. 26/13 CM:

40 dag mąki
12 dag masła lub margaryny
25 dag cukru
2 jajka
4 łyżki powideł śliwkowych
2 łyżki kakao
opakowanie przyprawy do piernika (40 g)
1 szklanka mleka
1 łyżeczka sody
dowolne pokrojone bakalie

POLEWA:  

zrobiłam z połowy porcji KLIK







WYKONANIE:

Masło topimy i odstawiamy do wystudzenia. Jajka ubijamy z cukrem na białą puszystą masę. Mąkę razem z sodą i kakao przesiewamy, mieszamy z bakaliami i przyprawą do piernika. Dodajemy do jajek na zmianę z mlekiem. Miksujemy tylko do połączenia składników. Na końcu wlewamy masło i dodajemy powidło. Chwilkę miksujemy i wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy 1 godzinę w 170-180 st.C ustawienie góra dół.

Po wystudzeniu możemy przekroić i przełożyć powidłem lub masą. Ja swój piernik polałam polewą i posypałam pokrojonymi suszonymi morelami. Smacznego :)




4 komentarze: