poniedziałek, 4 kwietnia 2016

PROSTA I PYSZNA BABKA CYTRYNOWA

Tym razem nie miałam pomysłu na babkę. Przepatrzyłam swój zeszyt z przepisami i natrafiłam właśnie na tą babeczkę , której jeszcze nigdy nie robiłam.  Babka jest naprawdę bardzo prosta i przede wszystkim nie jest sucha. Bardzo aromatyczna i wspaniała. Polecam nie tylko na Święta Wielkanocne :)




SKŁADNIKI:

4 całe jajka

szklanka cukru
szklanka mąki pszennej
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
20 dag masła lub margaryny
sok z 0,5 cytryny
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 opakowania cukru waniliowego
otarta skórka z 2 cytryn (ja dałam kilka kropel olejku cytrynowego)




WYKONANIE:



Masło rozpuszczamy. Piekarnik nagrzewamy na 175-180 stopni C ustawienie góra - dół.

Całe jaja ubijamy razem z cukrami, aż masa zbieleje i podwoi objętość. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia, dodajemy partiami do masy jajecznej i mieszamy delikatnie łyżką. Następnie powoli wlewamy jeszcze ciepłe masło i również delikatnie mieszamy, dodajemy sok z cytryny i aromat lub skórkę z cytryny. Masę wlewamy do formy u mnie na babkę o średnicy 23 cm. Należy ją wcześniej dokładnie wysmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą lub mąką. Pieczemy ok. 40-50 minut do suchego patyczka. Po lekkim przestudzeniu wyciągamy z formy, a kiedy całkiem przestygnie dowolnie dekorujemy. Smacznego :)





6 komentarzy:

  1. W moim zeszycie również kilka babeczek się znajduje i również kilku nie robiłam, czekają na swoją kolej. :-) Pięknie wygląda Twoja babeczka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :) Moja kolekcja ciast do zrobienia cały czas rośnie ;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. A ja wypróbuję ją na święta Wielkanocne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Babeczka jest pyszna :)

      Usuń
    2. Grunt, że nie jest sucha, bo takiej u mnie nie lubią :) pozdrawiam

      Usuń
    3. Babeczka jest wilgotna, więc na pewno będzie smakować :) Dziękuję i również Pozdrawiam :)

      Usuń