sobota, 7 lutego 2015

KAKAOWE CIASTO Z WAFLEM (PO MODYFIKACJI)

Bardzo pyszne ciasto, które robiłam na święta. Miałam trochę wątpliwości odnośnie wafla czy za bardzo nie rozmoknie i czy będzie się dobrze kroić, okazało się niepotrzebnie :). Wszystko dobrze ze sobą współgra, wafel dobrze się kroi. Kakaowy krem i ta pyszna orzechowa masa w waflu mniam. Zachęcam do wypróbowania. Jedno z lepszych ciast jakie robiłam.
Smacznego :)


                   



   
BISZKOPT:
                 
 5 jaj
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody

ORAZ:

3/4 szklanki cukru
0,5 szklanki wody
3/4 szklanki oleju
3 łyżki kakao

MASA KAKAOWA;   


3/4 szklanki cukru
4 żółtka
0,5 szklanki mleka
3 duże łyżki kakao
cukier waniliowy
1,5 kostki masła

MASA ORZECHOWA;  


4 białka
15 dag cukru pudru
20 dag zmielonych orzechów
łyżka miodu 



DODATKOWO:          



2 opakowania wafli tortowych (mi wystarczył jeden, drugi lepiej mieć w zapasie)                                                                           
kwaśne powidło lub dżem (dałam konfiturę z wiśni)
                     
 



WYKONANIE:


BISZKOPT:

Wodę, kakao, olej i cukier przekładamy do garnka, podgrzewamy do momentu aż wszystkie składniki się rozpuszczą. Odstawiamy do wystudzenia.

 Białka ubijamy na sztywno, dodajemy powoli 0,5 szklanki cukru .  Gdy dobrze ubijemy dodajemy po jednym żółtku. 
Następnie cienkim strumieniem wlewamy kakaową masę, cały czas ubijamy. Mąkę przesiewamy z proszkiem i sodą, wsypujemy porcjami, delikatnie ubijamy, ale tylko do połączenia składników. Ciasto wlewamy do dwóch identycznych form o wymiarach 25/40 i pieczemy w ok 170 stopniach C ok. 25 minut.

MASA KAKAOWA:

Wszystkie składniki na masę dokładnie miksujemy, stawiamy na gaz, często mieszając. Masa ma się zagotować i zgęstnieć. Odstawiamy do przestudzenia. Ucieramy masło na puch i po łyżce dodajemy masę kakaową aż do wyczerpania. Pod koniec ucierania można wlać troszkę alkoholu.


MASA ORZECHOWA:

Białka ubijamy na sztywno, powoli dodajemy puder, a gdy jest już dobrze utarte powoli łączymy ze zmielonymi orzechami. Przelewamy do garnka z podwójnym dnem i na małym ogniu cały czas mieszając zagotowujemy. Masa ma zgęstnieć. Trzeba uważać, bo się przypala. Na końcu dodajemy miód. Można też białka ubić na parze. Odstawiamy do lekkiego przestudzenia.

PRZEKŁADANIE CIASTA:

Trzeba wyciąć wafle na kształt placka na cztery warstwy. 
Jeden przycięty wafel na gruby wzór smarujemy letnią orzechową masą. Przyciskamy drugim waflem (grubym wzorem) i dobrze przyciskamy, można obciążyć wafel czymś ciężkim.

Masę kakaową dzielimy na cztery części. 
Jedną część smarujemy na gładką stroną wafla, na to biszkopt, smarujemy powidłem i znowu masą. Dajemy orzechowy wafel i powtarzamy czynność czyli dajemy masę kakaową drugi biszkopt posmarowany powidłem znowu masa i wafel gładką stroną do środka.
Ciasto może i jest pracochłonne, ale efekt końcowy pyszny.

Ciasto było hitem na Świątecznym stole, polecam :)



4 komentarze:

  1. Bardzo jestem ciekawa tej orzechowej masy! Ciekawi mnie też, czy wafle miękną i dobrze się kroją. A patent z sypaniem proszku do żółtek usłyszałam niedawno od mojej koleżanki, której zdradziła go ciocia, piekąca ciasta na wesela. Intrygujące ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechowa masa podobna jest do masy nugatowej, wafle dobrze się kroją i nie namakają za bardzo. Sami ciasto jest mega pyszne więc zachęcam do upieczenia. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam :)

      Usuń