sobota, 28 maja 2016

3 BIT BEZ PIECZENIA

Jedno z najbardziej znanych ciast bez pieczenia. Zrobiłam go niedawno i muszę stwierdzić, że jest naprawdę pyszne i wcale nie takie słodkie jak mi się wydawało. U mnie wersji z budyniem tak jak do kremówki, a następnym razem zmiksuję budyń z masłem i ze spostrzeżeniami, które lepsze na pewno się podzielę z Wami. Zapraszam do zrobienia tego pysznego przekładańca :)





SKŁADNIKI:

ok. 2,5 opakowania maślanych herbatników (użyłam z Biedronki)

puszka masy krówkowej ok. 400 g lub większa
330 ml śmietany 30 %
175 g serka homogenizowanego o smaku naturalnym (Vitanello z Biedronki)
1 l mleka
2 całe jaja
2 budynie śmietankowe lub waniliowe
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
0,5 szklanki mąki pszennej
kostka masła 200 lub 250 g (u mnie 200)
1 łyżka żelatyny
3 łyżki cukru pudru
czekolada lub kakao do posypania



WYKONANIE:




Blachę o wymiarach 25/40 cm wykładamy folią aluminiową lub spożywczą po same brzegi. Wykładamy jedną warstwę herbatników. Jeśli trzeba docinamy.


GOTUJEMY BUDYŃ:



Trzy szklanki mleka gotujemy razem z cukrami i masłem. W szklance pozostałego dokładnie mieszamy jajka, budynie oraz mąkę do czasu usunięcia  grudek. Wlewamy najpierw trochę gorącego mleka do mieszaniny mąki i jajek a następnie z powrotem do garnka.  




WYKŁADAMY MASĘ KRÓWKOWĄ:



Puszkę krówki umieszczamy na chwilkę w naczyniu z gorącą wodą. Następnie ciastka smarujemy i wykładamy kolejną warstwę ciastek. Odstawiamy w chłodne miejsce, żeby budyń wystygł.


UBIJAMY ŚMIETANĘ:



Żelatynę zalewamy niewielką ilością wody, gdy napęcznieje rozpuszczamy w mikrofalówce. Zimną śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder oraz serek. Miksujemy przez chwilę. Następnie dolewamy żelatynę. Śmietanę rozprowadzamy na cieście i obsypujemy kakao lub startą czekoladę. Wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Smacznego! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz