niedziela, 6 maja 2018

SERNIK NA ZIMNO Z BANANAMI

Bardzo łatwy i szybki do zrobienia sernik na zimno. Idealny na gorące dni :)



SKŁADNIKI NA TORTOWNICĘ O ŚR. 22 CM:


SPÓD:

20 dag herbatników maślanych
10 dag rozpuszczonego masła

SER:

1 kg sera z wiaderka
2 galaretki cytrynowe
1-2 łyżki kakao
ewentualnie cukier puder do smaku
3-4 banany

ORAZ:
pasek gorzkiej czekolady do dekoracji




WYKONANIE:

SPÓD:

Herbatniki mielimy za pomocą blendera, wlewamy zimne masło. Dokładnie mieszamy i wykładamy na spód tortownicy. Dokładnie  ugniatamy. Wstawiamy do lodówki.

SER:

Galaretki rozpuszczamy w szklance wody. Odstawiamy do wystudzenia. Gdy zaczną tężeć mieszamy z serem za pomocą miksera lub trzepaczki. Można dosłodzić cukrem pudrem wg uznania.
Połowę serowej masy wykładamy na spód i wyrównujemy. Banany obieramy, obcinamy końcówki i układamy na masie serowej. Drugą część masy mieszamy z kakao i wylewamy na banany,wyrównujemy. Czekoladę ścieramy na tarce i posypujemy na wierzch naszego sernika. Chowamy do lodówki najlepiej na całą noc. Smacznego :)  


4 komentarze:

  1. Podoba mi się pomysł na banana w środku ciasta! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolinko zrobiłam, co prawda cos tam sobie zmodyfikowałam... jak to ja ;) ale ciasteczko pyszne. Rodzinka zachwycona. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko, że opublikuję przepis na swoim blogu, oczywiście z przekierowaniem na oryginalny przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie mam nic przeciwko publikacji na Twoim blogu Beatko. Cieszę się, że ciacho posmakowało. Pozdrawiam 😘😘

      Usuń