niedziela, 22 stycznia 2017

ROLADA Z MIĘSA MIELONEGO

Jakiś czas temu mignął mi filmik gdzie była rolada z szynką i serem w środku owinięta boczkiem. Zrobiłam i mogę śmiało powiedzieć, że jest przepyszna :) Świetna z ziemniaczkami i surówką, a także na zimno na kanapki. Córka, która nie przepada za mięsem mielonym wcina tylko uszy się jej trzęsą. Polecam bo naprawdę warto :)






SKŁADNIKI:

0,5 kg mięsa mielonego - ja wykorzystałam wieprzowo - wołowe

1 jajko
0,5 szklanki bułki tartej
łyżka kaszy manny
niecała łyżka soli
ok. 0,5 łyżeczki  mielonego kminku i pieprzu
łyżeczka przyprawy do mięs
ok. 10-16 plasterków szynki wieprzowej użyłam gotowanej
ok. 6-10 plastrów sera żółtego
ok. 100 g gotowanego boczku w plasterkach (mi wystarczyło, ale można ew. kupić trochę więcej)

WYKONANIE:



Mięso mieszamy z jajkiem, bułką, manną i przyprawami. Porządnie wyrabiamy (najlepiej ręką) masa jest gęsta. 

Blachę o wymiarach ok. 23/19 cm wykładamy folią aluminiową. Można zrobić w trochę większej będzie po prostu cieńsza. 








Masę równo rozkładamy i ugniatamy. 









Układamy wędlinę oraz ser. Trzeba zostawić mały odstęp od brzegów. Nie przesadźmy też z ilością sera, bo niestety nadmiar wypłynie. 


Za pomocą folii  mięso rolujemy, zaklejamy końce.




Delikatnie odkładamy roladę na bok, a na folii układamy boczek. Na środek boczku  dajemy roladę i  ponownie  zawijamy w folię.













Pieczemy w folii 25 minut w 180 stopniach C. Wyciągamy mięso i odwijamy. Dopiekamy jeszcze w 230 stopniach ok. 20 minut aż z boczku wytopi się tłuszcz i będzie przypieczony. 





Uwaga tłuszcz trochę pryska w piekarniku i ostatnio zrobiła mi się mała zadyma :) Ale nic się nie stało, oprócz małego zapachu dymu w mieszkaniu. Po prostu ustawiłam jeszcze termoobieg na 200 stopni i dopiekłam. Także kontrolujmy czas i sytuacje w piekarniku. 


Podajemy na ciepło jak i na zimno. Smacznego :)









2 komentarze: