sobota, 6 stycznia 2018

CIASTO BAWOLE OCZY

To ciasto kiedyś było moim ulubionym wypiekiem. Ale trochę o nim zapomniałam. Zresztą jest tyle nowości do wypróbowania że te starsze przepisy, chociaż dobre odchodzą w zapomnienie.  Zrobiłam i znowu jestem nim oczarowana :)  Ciasto tylko wygląda na trudne i skomplikowane.  Polecam upiec i się przekonać ;) 









SKŁADNIKI NA BLACHĘ O WYM. 25/40 CM

CIASTO KRUCHE:

0,5 kg mąki
masło lub margaryna (25 dag)
szklanka cukru pudru
1-2 łyżki śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
6 żółtek


2 łyżki kakao
szklanka mielonych orzechów 
1 łyżeczka śmietany

BISZKOPT:

4 jajka
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku i octu

KREM:

1,5 szklanki mleka
6 łyżek cukru
1 budyń śmietankowy
kostka masła (temperatura pokojowa)

ORAZ:

słoiczek powidła lub marmolady
2 paski białej czekolady
0,5 łyżeczki oleju

Polewa zrobiona z połowy porcji KLIK

  



WYKONANIE:


GOTUJEMY BUDYŃ NA KREM:

Szklankę mleka gotujemy razem z cukrem, w pozostałym mieszamy budyń. Wlewamy na mleko i gotujemy chwilę cały czas mieszamy. Odstawiamy i przykrywamy folią spożywczą tak żeby dotykała budyń (unikniemy kożucha), odstawiamy.

CIASTO KRUCHE:

Na stolnicę przesiewamy mąkę z proszkiem, dodajemy puder i mieszamy. Następnie wrzucamy pokrojone w kostkę masło i wszystko ze sobą siekamy. Na końcu dodajemy żółtka i śmietanę, wyrabiamy ciasto i dzielimy na 2 nierówne części

Pierwszą część (większą)  wałkujemy i wykładamy na blachę z papierem do pieczenia, smarujemy powidłem. 

Do drugiej dodajemy kakao, orzechy oraz łyżeczkę śmietany, wyrabiamy aż składniki się połączą z ciastem.

Z ciemnego ciasta robimy 32 w miarę równe kulki (do środka każdej można dać rodzynkę lub wiśnie)

Układamy na powidło w równych odstępach.

Pieczemy w 180 st.C ustawienie góra dół ok. 20-25 minut.

BISZKOPT:

Ubijamy pianę na sztywno, powoli dosypujemy cukier. Następnie żółtka mieszamy z proszkiem i octem i partiami wlewamy do białek. Mąkę przesiewamy i dzieląc na 3 razy dodajemy do ciasta, mieszamy delikatnie łyżką. Pieczemy w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w temp. 170- 180 st. C ustawienie góra dół ok. 25 minut.

KREM:

Masło ucieramy na puch, dodajemy po łyżce zimnego budyniu aż do wyczerpania.





SKŁADANIE CIASTA:

Ciasta wyciągamy z blaszek. Na ciasto z kulkami wykładamy cały krem i równo smarujemy, przykładamy biszkoptem.

Z biszkopta zdrapujemy skórkę i polewamy polewą kakaową i białą robiąc wzorki (białą czekoladę rozpuściłam na parze z olejem)

Ciasto najlepiej zrobić dzień przed krojeniem, fajnie  przejdzie wszystkimi smakami i ciasto kruche będzie się dobrze kroić. Smacznego :)





MAŁA RADA:


Pozostałe białka z ciasta kruchego można zamrozić lub wykorzystać do innego ciasta np. KOSTKI KAWOWEJ LUB CAPPUCCINO







7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) I zapewniam że takie właśnie jest :) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Pani Karolino ja też piekłam bawole oczy tylko na kruche ciasto dawałam piane ubitą + galaretka czerwonej poprostu zrobiłam ptasie mleczko i też pięknie wygląda

      Usuń
    3. Też fajny pomysł 😊 Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo śmieszna nazwa jeśli chodzi o samo ciasto, ale mam nadzieję że jest ono pyszne i słodkie. Ja lubię robić desery z porad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdyż smak zawsze jest odpowiednio wyważony i przede wszystkim w większości przepisów jest moja ulubiona czekolada. Myślę, że każdy z nas powinien chociaż raz spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak ciasto jest rewelacyjne. Dziękuję i Pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń