sobota, 14 listopada 2015

PIERNIK NA MAJONEZIE

Przepis na ten trochę nietypowy piernik z dodatkiem majonezu znalazłam w najnowszym numerze ,,Przyślij przepis''. A że BABKA NA MAJONEZIE  smakuje wspaniale postanowiłam spróbować też piernik. Samo jego wykonanie  jest bardzo proste. Ciasto pięknie wyrasta, jest bardzo puszyste i wilgotne. Smakuje wspaniale przełożony ulubionym dżemem. Całość uzupełnia pyszna polewa na wierzchu. Mogę zagwarantować, że żadna kucharka nie zawstydzi się go zaserwować na nadchodzące Święta. Smacznego :)







SKŁADNIKI:

1 jajko
szczypta soli
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
2 łyżki przyprawy do piernika
3 łyżki kakao
0,5 szklanki gęstego jogurtu naturalnego lub mleka
4 łyżki majonezu
1,5 łyżeczki sody
3 łyżki dżemu ( truskawkowy)






NA POLEWĘ:

po 2,5 łyżki kakao, śmietany i cukru
0,5 łyżki żelatyny
6 dag margaryny


DODATKOWO:

ok. 0,5 słoiczka dżemu
orzechy do posypania





WYKONANIE:

Keksówkę o wymiarach 12/25 cm wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy na 180 stopni C ustawienie góra -dół.
Jajko rozbijamy, białko wlewamy do miski i ubijamy na sztywno. Dodajemy partiami cukier oraz żółtko. Mąkę, kakao, przyprawę i sodę przesiewamy. Stopniowo dodajemy do masy jajecznej razem z jogurtem lub mlekiem. 
Następnie dodajemy majonez oraz dżem i dobrze ucieramy. Przelewamy do formy i pieczemy 1 godzinę do suchego patyczka.
Ciasto gdy przestygnie przekrawamy na dwa blaty, smarujemy dżemem. Wierzch również smarujemy, Ponieważ piernik troszkę pękł nałożyłam tam trochę więcej dżemu, po równej powierzchni posmarowałam dość cienko. 


POLEWA:

Do garnka oprócz żelatyny dajemy wszystkie składniki polewy, stawiamy na małym ogniu, czasem mieszamy. Żelatynę zalewamy niewielką ilością zimnej wody i rozpuszczamy, ja to robię w mikrofalówce. 
Gdy polewa jest już gotowa wlewamy żelatynę i wyłączamy ogień, mieszamy i odstawiamy do wystudzenia. Polewa jest gotowa do nałożenia gdy jest gęsta. Smarujemy dokładnie wierzch i boki. Posypujemy orzechami lub dekorujemy według upodobania. 
Piernik wstawiamy do lodówki. Smacznego :)





* Ciasto na filmiku zrobiłam z podwójnej porcji :)

10 komentarzy:

  1. Rzeczywiście brzmi dziwnie ;) Wypiek bardzo Ci się udał. Ciekawa jestem smaku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj bo piernik jest puszysty, wilgotny a w połączeniu z dżemem i polewą smakuje wybornie. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. majonez i piernik? tego jeszcze nie próbowałam,ciasto wygląda na udane i naprawdę smaczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest pyszne więc zapraszam do pieczenia :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piekłam ten piernik i jest bardzo dobry. Majonezu nie czuje się wcale, przecież babki tez piecze się na majonezie.Majonez tutaj zastępuje tłuszcz. Polecam, bo szybko się go robi i jest bardzo smaczny.Sprawdzony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował. Dziękuję i Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zrobiłam z tego przepisu muffiny.Wyszły pyszne, polecam przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W formie muffinek jeszcze nie piekłam. Dziękuję :)

      Usuń
  5. Właśnie piecze się. Pięknie rośnie. Chodził za mną od świąt i nie wytrzymała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piernik jest wyborny. Czekam na komentarz czy smakował :)

      Usuń