środa, 28 czerwca 2017

CIASTO PAWIANA Z TRUSKAWKAMI

Ciasto Pawiana to jedno z moich ulubionych wypieków. Ale tym razem zrobiłam go w wersji bez pieczenia z dodatkiem truskawek i galaretki. Smakowało wspaniale :) Takie prosto z lodówki będzie idealnie smakować w upały :)






SKŁADNIKI NA BLACHĘ 25/40 CM


SPÓD:


ok. 20 dag okrągłych biszkoptów 





MASA:


1 kg mielonego sera (w wiaderku)

2-3 łyżki cukru pudru
2 galaretki cytrynowe

ORAZ:


2 galaretki truskawkowe lub wiśniowe

truskawki ok. 1 kg (lub wg uznania)
opakowanie ciepłych lodów (kupiłam w Lidl- opakowanie po 12 szt)
mleko do nasączenia






WYKONANIE:



Formę wykładamy folią spożywczą lub papierem do pieczenia, aż po brzegi.  Biszkopty nasączamy mlekiem, układamy i docinamy wg potrzeby.

Ciepłe lody kroimy na pół.

MASA:



Dwie cytrynowe galaretki rozpuszczamy w połowie szklanki wody, odstawiamy do ostudzenia.

Ser ubijamy z cukrem pudrem, wlewamy zimną galaretkę. Dobrze ubijamy. 
Wlewamy troszkę masy tak, żeby zalać puste miejsca między biszkoptami i trochę na ich wierzch.
Układamy ciepłe lody, przekrojoną częścią na masę.
Resztą masy zalewamy lody. Chowamy do lodówki.

NA KONIEC:



Dwie galaretki rozpuszczamy w 0,5 l wody. Truskawki układamy na masie, zalewamy tężącymi galaretkami. Chowamy na całą noc do lodówki. Smacznego :)







6 komentarzy:

  1. Z truskawkami nie robiłam, ale wygląda pysznie i na pewno tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam ciasta o takiej nazwie. Wyglada bardzo smacznie. U nas niestety zanosi się na burze, ale to na pewno będzie przejściowe i znowu będzie powtórka z upałami -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pyszne ciasto odkryłam jakiś czas temu. To moja wariacja na jego temat :) Dziękuję i Pozdrawiam :)

      Usuń