sobota, 14 marca 2015

BABKA CYTRYNOWA NA PIWIE

Pyszna babeczka, bardzo wilgotna z nutą cytryny... mniam jest naprawdę znakomita i do tego szybka w wykonaniu. Zapraszam do wypróbowania a nie będziecie żałować :)




SKŁADNIKI:
4 całe jajka
1,5 szklanki cukru
3 szklanki mąki pszennej (dałam babuni)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka oleju
szklanka piwa cytrynowego (dałam warkę)
skórka z 2 cytryn
( składniki powinny mieć temperaturę pokojową)

LUKIER:
ok. 8 dag cukru pudru
ok. łyżki gorącej wody
ok. łyżki soku z cytryny




WYKONANIE:

Całe jajka ubijamy mikserem razem z cukrem do białości ok. 10 minut. Mąkę razem z proszkiem przesiewamy i dodajemy partiami do masy jajecznej na zmianę z olejem. Skórkę z cytryny sparzymy i ocieramy na tarce na drobnych oczkach. Dodajemy do masy, na końcu wlewamy piwo, chwilkę ucieramy i wlewamy do natłuszczonej formy na babkę lub najlepiej do dwóch małych. Pieczemy w 170 stopniach C ustawienie góra-dół ok. 1 godziny lub do suchego patyczka.
Ja piekłam dużo dłużej, pomimo że babka wydawała się upieczona środek był jeszcze surowy. Dopiekałam w 150 stopniach C W funkcji termoobieg aż środek się upiekł. 
Dlatego lepiej upiec dwie małe.



LUKIER:

Cukier puder ucieramy z wodą i sokiem z cytryny, możemy jeszcze dodać troszku pudru tak żeby lukier był gęsty. Polewamy po babce. Po zastygnięciu możemy babę degustować.

Możecie mi wierzyć, te sklepowe się przy niej chowają! Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz