niedziela, 20 września 2015

SZARLOTKA

Zbliża się jesień, więc nic tak nie smakuje jak pyszna szarlotka z dodatkiem cynamonu. Wspaniały zapach jaki unosi się po domu sprawia, że czekamy na ciasto z niecierpliwością . Ja uwielbiam jeszcze ciepłe :) Życzę udanych i smacznych wypieków!







SKŁADNIKI:

4 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
3/4 kostki margaryny mlecznej lub zwykłej
2 całe jajka, 2 żółtka
3 łyżki śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 opakowania cukru waniliowego
ok. 1-2 kg jabłek 
cynamon i cukier do posypania jabłek






WYKONANIE:

Mąkę razem z proszkiem do pieczenia przesiewamy przez sito, dodajemy cukier i cukier waniliowy. Siekamy z zimną margaryną.
Robimy wgłębienie w które wbijamy jajka oraz śmietanę. Szybko zagniatamy ciasto, które owijamy w folię i wkładamy do lodówki.
W tym czasie obieramy jabłka i ścieramy je na grubej tarce, odciskamy sok. Możemy również jabłka pokroić na cienkie plasterki, uważam że szarlotka jest wówczas lepsza. 
Ciasto dzielimy na dwie nierówne części, większą wałkujemy i wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia o wym: 25/40 cm.
Wykładamy jabłka jeśli są bardzo kwaśne posypujemy paroma
łyżkami cukru oraz cynamonem. Przykrywamy drugą mniejszą częścią ciasta. Pieczemy w nagrzanym piekarniku w 180 stopni C ok. 1 godziny.
Po upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)





4 komentarze:

  1. Karolinko, właśnie taką szarlotkę piekła moja mama....mam różne przepisy na to ciasto ale Twój najbardziej mi się podoba....upiekę to ciasto w sobotę i dam Ci znać jak wyszło.Serdecznie Ciebie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że tym przepisem przywołam smaki dzieciństwa. Bardzo dziękuję za komentarz i czekam na opinie czy szarlotka smakowała. Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  2. Ile jabłek około 1 kilograma ?

    OdpowiedzUsuń