sobota, 17 października 2015

TORT CZEKOLADOWY

Taki torcik upiekłam na urodziny mojego 2 latka. Ciasto mocno czekoladowe przełożyłam masami z dodatkiem białej oraz nadziewanej czekolady o smaku likierowo - truflowej. Całość przełamałam truskawkowym dżemem z dodatkiem galaretki. Tort wyszedł pyszny, a jego poszczególne warstwy bardzo ładnie się prezentowały. Zresztą oceńcie sami. Zapraszam :)











SKŁADNIKI NA CIASTO:
2 całe jajka
2 szklanki cukru
1 3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki ciemnego kakao
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka maślanki
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mocnej kawy (u mnie kawa inka)
0,5 łyżeczki soli




NA KREM:

1 l mleka
1 szklanka cukru
po 4 łyżki mąki pszennej i ziemniaczanej
cukier waniliowy
biała czekolada
czekolada likierowo - truflowa (ja kupiłam w biedronce) lub gorzka, kakao
2 kostki masła

DODATKOWO:

gotowa rolada przełożona kakaowym kremem lub inna
słoik dżemu truskawkowego lub innego najlepiej kwaśnego
galaretka truskawkowa (lub inna dopasowana do smaku)
dowolne kruche ciastka na obsypanie boków
niebieska galaretka do dekoracji
lukrowe pisaki
kilka zielonych winogron




WSZYSTKIE SKŁADNIKI POWINNY BYĆ W TEMPERATURZE  POKOJOWEJ


WYKONANIE CIASTA:
Ciasto najlepiej upiec dzień wcześniej. Zalewamy kawę. Wszystkie sypkie składniki mieszamy ze sobą, dodajemy mokre, miksujemy 2 minuty, na końcu dodajemy gorącą kawę. Masa będzie płynna. Dzielimy ją na 2 części i wylewamy na dwie tortownicę o wym. 26 cm. Pieczemy w 170-180 stopni C przez ok 40- 60 minut, do suchego patyczka. 

GALARETKI:

Galaretkę rozpuszczamy w połowie szklanki wody, mieszamy razem z dżemem. Całość odstawiamy w chłodne miejsce.
Niebieską galaretkę rozpuszczamy w szklance wody.

KREMU:
Trzy szklanki mleka gotujemy razem z cukrami. Pozostałą szklankę mleka mieszamy z mąką pszenną i ziemniaczaną. Wlewamy na wrzące mleko i często mieszamy, gotujemy przez chwilę. Odstawiamy na bok do ostudzenia. Masła ucieramy na puch, dodajemy po łyżce zimnego budyniu. Porządnie ucieramy i dzielimy na dwie równe części. Czekolady rozpuszczamy osobno na parze, nie mieszamy tylko delikatnie ruszamy miseczką, gdy jest w połowie rozpuszczona wyłączamy ogień i na chwilkę zostawiamy. Jeśli jest taka potrzeba delikatnie mieszamy. Do jednej masy powoli dodajemy czekoladę białą, cały czas miksujemy aż do wyczerpania. Do drugiej masy dodajemy czekoladę ciemną oraz 2 łyżki kakao.

Roladę kroimy w plastry.



PRZEKŁADANIE:

Galaretkę dzielimy na 3 części. Każdy krążek nasączamy mocną herbatą albo kawą inką, smarujemy galaretką. Na pierwszy krążek czyli nasz spód wykładamy 2/3 białej masy i układamy roladę zostawiając lekkie odstępy w które wlewamy galaretkę, jeśli nam zostanie smarujemy wierzch. Na rolady wykładamy ciemną masę też ok. 2\3 oraz przykrywamy drugim krążkiem dżemem do środka.
Całość smarujemy kremami tak żeby wierzch był ciemny, trochę białej masy odkładamy do dekoracji. Boki obsypujemy pokruszonymi ciastkami. Biały krem umieszczamy w worku cukierniczym  i wyciskamy rozetki. Pomiędzy nie wykładamy pokrojoną galaretkę i dowolnie dekorujemy. Ciasto wstawiamy do lodówki.

MAŁA RADA:
Żeby prace nad naszym tortem poszły sprawnie niebieską galaretkę, ciasto jak i budyń najlepiej sobie przygotować dzień wcześniej. Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Ja jestem ogromną fanką czekoladowych tortów i na każdą uroczystość rodzinną piekę właśnie taki tort. Na pewno wypróbuję Twój przepis. bardzo często korzystam z inspiracji, które znalazłam w necie. Ostatnio często zaglądam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    bo jest tam mnóstwo bardzo czekoladowych przepisów, czyli coś dla mnie!

    OdpowiedzUsuń