czwartek, 4 lutego 2016

PĄCZKI NA PIWIE

Robiąc nie dawno PIWNE CIASTECZKA przekonałam się, że jego dodatek daje wypiekom niezwykłą delikatność i puszystość. Więc zrobiłam także pączki, które wyszły bardzo delikatne, po prostu wspaniałe. Piwo jest nie wyczuwalne, a dodatek alkoholu sprawia, że nasze pyszności nie wchłaniają tłuszczu. Zostaje mi tylko je polecić, są naprawdę znakomite :) Przepis wzięłam ze wspaniałego bloga: CUKIERENKA KLEMENTYNKI




SKŁADNIKI NA 30 ŚREDNICH PĄCZKÓW:

0,5 kg mąki pszennej + do podsypania
3/4 szklanki ciepłego mleka
3 żółtka, 1 całe jajka
szczypta soli
5 kopiatych łyżek cukru + łyżeczka do zaczynu
cukier waniliowy
4 dag masła
5 dag drożdży
niecała szklanka piwa



ORAZ:

tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania
marmolada

WYKONANIE:

Drożdże rozcieramy z cukrem i zalewamy mlekiem. Zostawiamy do wyrośnięcia na ok. 15 minut. Masło topimy. Do dużej miski przesiewamy mąkę, mieszamy z solą. Żółtka, jajko oraz cukier ubijamy, aż podwoi swoja objętość. Na końcu wlewamy piwo. Drożdże oraz masę jajeczną dodajemy do mąki. Zagniatamy ciasto i jeśli jest taka potrzeba podsypujemy mąką. Następnie dodajemy masło i porządnie wyrabiamy. Ciasto ma nam odchodzić od ręki. Miskę przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości - ok. 1 godziny. Ciasto po tym czasie delikatnie zagniatamy i wałkujemy. Pączki wykrawamy szklanką i wykładamy na podsypaną mąką deseczkę. Przykrywamy i zostawiamy na 0,5 godziny do napuszenia. Mają dobrze podrosnąć. 


W naczyniu rozgrzewamy tłuszcz. Robimy próbę wrzucając kawałek ciasta, jak od razu wypłynie możemy już smażyć.
Wrzucamy po parę sztuk i przykrywamy pokrywką, następnie trochę skręcamy gaz. Przekręcamy pączki i już teraz dosmażamy bez przykrycia, aż ładnie się przyrumienią. Odsączamy na ręczniku papierowym i specjalną szprycą lub strzykawką nadziewamy. Posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Na piwie jeszcze nie próbowałam ;) tylko chrusty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chrustów z piwkiem jeszcze nie robiłam :) Pączki są pyszne, polecam :)

      Usuń