środa, 13 kwietnia 2016

CIASTO ŚLIMAK BEZ PIECZENIA

Mój ostatni pomysł na pyszne i bardzo proste ciasto bez pieczenia. Wykorzystałam herbatniki, gotową roladę, słoiczek smażonych jabłek. Z jogurtu, śnieżki i agrestowej galaretki zrobiłam delikatną piankę. Fajny efekt wizualny i smakowy. Polecam :)





SKŁADNIKI NA KEKSÓWKĘ O WYMIARACH 10/25 CM


mała paczka herbatników

mały słoik smażonych jabłek lub kwaśnego dżemu
gotowa rolada u mnie wiśniowa w czekoladzie, lepsza będzie bez polewy
szklanka jogurtu naturalnego z lodówki
1 śmietana śnieżka
galaretka agrestowa
2 kostki czekolady do dekoracji



WYKONANIE:



Galaretkę rozpuszczamy w połowie szklanki wody. Odstawiamy do przestygnięcia. Formę wykładamy folią spożywczą, aż po same brzegi. Układamy herbatniki jeśli trzeba docinamy je. Nasączamy mlekiem i smarujemy jabłkami lub powidłem. Kładziemy roladę.
Jogurt ubijamy razem ze śnieżką aż będzie gęsta. Galaretkę zimną, ale jeszcze płynną wlewamy do śmietany i dobrze ubijamy, żeby masa była dobrze napowietrzona. Wylewamy najpierw między roladę, a później na nią. Masę wyrównujemy. Na wierzch ścieramy czekoladę i chowamy najlepiej na całą noc do lodówki.
Wyciągamy z blachy, delikatnie usuwamy folie i kroimy. Smacznego :)



MAŁA RADA:


Rolada bez polewy ma tą zaletę, że pianka lepiej się z nią wiąże.

2 komentarze:

  1. o ja cię! ale to cudnie wygląda! aż ślinka cieknie - na pewno wypróbuję. nie ukrywam, że fakt iż nie trzeba tego piec jest niezwykle kuszący :)

    pozdrawiam ciepło,
    Ania z kraina-bezsennosci.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za miły komentarz :) Pogoda za oknem jest coraz ładniejsza więc można zrobić sobie taki szybki deser. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń