niedziela, 28 stycznia 2018

BABKA KWIATOWA

Babkę upiekłam na piwie o smaku kwiatu bzu i limonki. Wyszła bardzo wilgotna, puszysta, z nutką owocowego smaku piwa. Nie bójcie się poczęstować nią dzieci, wszystkie procenty ulotniły się podczas pieczenia. Polecam zrobić jest pyszna :)










SKŁADNIKI NA FORMĘ O WYM: 25/14 CM

4 całe jajka
1,5 szklanki cukru
3 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka oleju
szklanka piwa Somersby kwiat bzu i limonka





WYKONANIE:

Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej!
Całe jajka ubijamy, powoli dosypujemy cukier. Miksujemy aż nasza masa będzie biała i bardzo puszysta.
Przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia dodajemy na zmianę z olejem w kilku porcjach. Miksujemy ale tylko do połączenia składników. Na końcu wlewamy piwo i miksujemy.

Spód blachy wykładamy papierem do pieczenia, wlewamy ciasto i pieczemy w temp. 170 -180 st. C ustawienie góra dół ok. 1- 1,20. 
Najlepiej po godzinie pieczenia sprawdzić babkę patyczkiem. Ja po tym czasie wierzch przykryłam folią aluminiową i jeszcze piekłam  20 minut. 

Po wystudzeniu możemy polać czekoladą lub lukrem. Ja posypałam cukrem pudrem. Smacznego :)





Robiłam już kiedyś taką babkę o smaku cytrynowym. Również była pyszna :) Przepis: KLIK




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz