środa, 29 sierpnia 2018

ŁATWY SERNIK BEZ MIKSERA

To jeden z najlepszych i najszybszych serników jaki kiedykolwiek robiłam. Murzynek, który parę dni leżał w lodówce, posłużył za spód. Ale można go również przygotować na biszkoptach, herbatnikach lub upieczonym wcześniej biszkopcie. Jest rewelacyjny i bardzo prosty do przygotowania. Polecam :)



SKŁADNIKI:
SER:

1-1,20 zmielonego sera
1 szklanka cukru
2 całe jajka
2 budynie waniliowe lub śmietankowe
masło lub margaryna 250 g
sok z połowy cytryny lub kilka kropli aromatu

ORAZ:

dowolny spód: mogą to być biszkopty, herbatniki, upieczony biszkopt, babka, murzynek
0,5 słoiczka powidła śliwkowego


WYKONANIE:

Blachę o wym. 25/35 cm wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy 150 st. C termoobieg lub 170-180 st.C góra dół.
Swojego murzynka pokroiłam na paski a następnie w kostkę. Ułożyłam w blaszce obok siebie. Posmarowałam powidłem śliwkowym.

Masło lub margarynę rozpuszczamy i odstawiamy do wystudzenia.
Do miski wbijamy jajka, dodajemy cukier i razem mieszamy (wykorzystałam rózgę do jajek). Następnie wsypujemy budynie i nadal mieszamy. Wlewamy sok z cytryny, dodajemy ser i delikatnie mieszamy. Na końcu wlewamy zimny tłuszcz. Mieszamy i wylewamy na przygotowany spód. Pieczemy w 150 st. C termoobieg lub 170-180 st. C ustawienie góra dół ok. 1 godziny.

Na dół piekarnika dodatkowo ustawiłam blaszkę z wodą.
Po upieczeniu zostawiamy sernik w piekarniku aż do wystudzenia. Następnie chowamy do lodówki najlepiej na całą noc.
Smacznego :)






4 komentarze:

  1. Bardzo lubię serniki. Nie będę ukrywać, że to moja wielka, słodka miłość 😊 Twój sernik wygląda fantastycznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i jest bardzo prosty jak zobaczyłam przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To jeden z prostszych serników, jaki robię w różnych wersjach :)

      Usuń