wtorek, 18 września 2018

BROWNIE CZYLI PYSZNE i SOCZYSTE CIASTO CZEKOLADOWE

Wstyd się przyznać, ale do tej pory nie piekłam nigdy browni. Sytuacja trochę mnie przymusiła, że musiałam przetestować jakiś przepis. Znalazłam na stronie DOMOWE WYPIEKI PRZEPIS NA SOCZYSTE BROWNI. Wyszło rewelacyjne, bardzo czekoladowe, po prostu pyszne. W oryginalnym przepisie polane było jeszcze czekoladą, ja posypałam cukrem pudrem. Polecam zrobić, zdradzę jeszcze, że jest bardzo proste do przygotowania ;)


SKŁADNIKI NA BLACHĘ O WYM. 35/25 LUB MNIEJSZĄ

szklanka mleka 250 ml
15 dag masła
25 dag gorzkiej czekolady (2,5 tabliczki) Użyłam czekolady z Biedronki, zawiera 60 % kakao
6 jajek najlepiej w temp. pokojowej
20 dag cukru
15 dag mąki
3 łyżki kakao


WYKONANIE:

Mleko podgrzewamy razem z masłem, aż do rozpuszczenia. Odstawiamy na bok i dodajemy pokruszoną czekoladę. Na chwilę zostawiamy a następnie mieszamy do momentu rozpuszczenia czekolady.

Piekarnik nagrzewamy na 160 st. C ustawienie góra dół.

Całe jajka ubijamy z cukrem na białą i bardzo puszystą masę.
Mąkę i kakao przesiewamy, dzieląc na 3 części wsypujemy do masy i lekko mieszamy łyżką.
Wlewamy ciepłą czekoladę i również delikatnie mieszamy łyżką lub trzepaczką.

Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy ok. 50 minut. Sprawdzamy patyczkiem, ma być suchy. Smacznego :)



4 komentarze:

  1. Rewelacyjne ciasto :) Na takie miałabym ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również jestem takiego sama zdania, że brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ jest przepyszne i soczyste. Na tą chwilę nawet nie wyobrażam sobie innego ciasta, które mogłoby je pokonać smakiem. Bardzo ważna jest w tym przypadku zastosowana czekolada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dobra czekolada to podstawa :) Dziękuję za komentarz i Pozdrawiam :)

      Usuń