środa, 7 listopada 2018

JABŁKOWE RÓŻE OTULONE CIASTEM DROŻDŻOWYM

Róże z jabłek robiłam jakiś czas temu na organizowany w moich okolicach ,,Konkurs Szarlotki'' Wyszły wspaniałe i wyglądem urzekły nie jedną osobę. Jednak nie udało mi się zrobić zdjęć. Dziś powtórka :)  Moje poprzednie różyczki były nadziane smażonymi jabłkami, dziś moje jabłka postanowiły się przypalić i finalnie wylądowały w koszu. Tak, tak mi takie wpadki również się zdarzają ;) Posmarowałam je jednak powidłem śliwkowym i wyszły bardzo, bardzo pyszne :) Polecam wprawdzie jest przy nich trochę pracy, ale efekt końcowy jest tego wart :)






CIASTO DROŻDŻOWE Z TEGO PRZEPISU

JABŁKA:

4-5 jabłek

1 łyżeczka kwasku cytrynowego
2 łyżki cukru
2 szklanki wody

NADZIENIE:


przesmażone jabłka z cynamonem lub powidło śliwkowe


ORAZ:


24 papilotki (jak do muffinek)

1-2 formy na muffiny (z dołeczkami)
cynamon 
cukier puder





WYKONANIE:


Ciasto drożdżowe wykonujemy wg. powyższego przepisu i odstawiamy do wyrośnięcia (ma podwoić objętość)


JABŁKA:


Jabłka dokładnie myjemy i przekrawamy na pół. Wydrążamy środki. Kroimy na plasterki ok. 2 mm.


Gotujemy wodę z cukrem i kwaskiem. Wrzucamy jabłka, są gotowe gdy się z łatwością zwijają ale są jeszcze twarde i sprężyste. Pilnujemy żeby się nie rozgotowały. Następnie na chwilkę wrzucamy do zimnej wody i odcedzamy na sitku.
Odstawiamy do wystudzenia. 



CIASTO:

Ciasto wyciągamy z miski i chwilkę wyrabiamy. Dzielimy na 24 części.


Każdą wałkujemy na prostokąt o wymiarach ok: 20/8 cm




Na górną połowę rozsmarowujemy nadzienie, posypujemy cynamonem i nakładamy plasterki jabłek, tak żeby nachodziły na siebie. 



Dłuższą cześć ciasta zakładamy, tak żeby delikatnie ,,złapać'' jabłka. 

Zwijamy i końcówkę ciasta sklejamy.

Umieszczamy w papilotce oraz foremce.





Odstawiamy do lekkiego podrośnięcia ok 20 -30 minut.

Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 30 minut w 180 st C góra dół lub 160 st C termoobieg. Sprawdzamy czy środek babeczek jest dopieczony.

Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)










2 komentarze:

  1. Pięknie wyglądają te różyczki i jestem pewna, że smakują świetnie :)

    OdpowiedzUsuń