poniedziałek, 30 marca 2020

BARDZO ŁATWY CHLEB

Przepis na dwa pyszne bochenki. Bardzo prosty, szybki i pyszny :)



SKŁADNIKI:
1 kg mąki
3/4 szklanki dowolnych otrąb
3/4 szklanki płatków owsianych lub innych
ok. 1 litra ciepłej wody
1 łyżeczka cukru
1 łyżka soli
5 dag drożdży
2 łyżeczki octu



WYKONANIE:

Wszystkie sypkie składniki mieszamy ze sobą. W 0,5 l wody rozpuszczamy drożdże, wlewamy do miski ze składnikami, dodajemy ocet. Ciasto zaczynamy mieszać łyżką lub tak jak ja wymieszałam za pomocą miksera z hakiem. Stopniowo dolewamy resztę wody. Ja całej nie wykorzystałam. Ciasto ma z łatwością się wyrabiać.
Miskę z ciastem przykrywamy do wyrośnięcia.
Następnie jeszcze raz mieszamy i dzielimy na pół.
Dwie keksówki smarujemy smalcem, obsypujemy otrębami i po równo nakładamy nasze ciasto. Mokrą ręką wyrównujemy.
Odstawiamy pod przykryciem aż chlebek zrówna się z blachą.
Wierzch smarujemy wodą i możemy posypać ziarnami lub otrębami.
Pieczemy ok. 1 godziny w 220 st.C (niektórzy zalecają zacząć pieczenie od 240 st C i potem ją zmniejszyć. Jednak mój piekarnik pali chlebki z wierzchu) później skręciłam piec na 200 st.C
Jakieś 10 minut przed końcem pieczenia wyciągam chleby z formy i dopiekłam na ruszcie. Upieczony chleb po ostukaniu wydaje pusty dźwięk. Po upieczeniu zostawiamy do całkowitego wystudzenia i dopiero kroimy.  Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz