sobota, 18 czerwca 2016

CIASTO UCIERANE NA MAŚLANCE Z OWOCAMI

To ciasto krąży ostatnio po grupach kulinarnych więc i ja postanowiłam go zrobić. I wcale się nie dziwię, że jest o nim głośno. Jest bardzo łatwe, mięciutkie, puszyste, po prostu pyszne :)





SKŁADNIKI:

3 całe jaja
3/4 szklanki cukru
0,5 opakowania cukru wanilinowego (na kg mąki)
3 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka maślanki
3/4 szklanki oleju


POWINNY BYĆ W TEMPERATURZE POKOJOWEJ



ORAZ:

dowolne owoce
cukier puder do posypania




WYKONANIE:

Jajka razem z cukrami ubijamy na białą puszystą masę, dodajemy maślankę, olej oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Ubijamy tylko do połączenia składników. Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (u mnie wymiary 25/40 cm). Wykładamy owoce w odstępach i pieczemy w 170-180 stopni C ok. 40-50 minut do suchego patyczka. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. może być kefir i blacha prostokątna albo taka na keks

    OdpowiedzUsuń
  2. robię to ciasto z jabłkami jabłka tarłam na tarce a forma to tortownica śr 24

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam i musiałam wyrzucić ponieważ na dól dałam ciasto później posiatkowane jabłka i znów ciasto z góry było upieczone jak sprawdzałam szpilką to wydawało się że spód również ale myślałam że zawału dostane jak otworzyłam tortownicę i ciasto dół mokry i jabłka wypadły być może od soku jabłkowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto zawsze robię na dużej blaszce. Owoce trzeba dodać na wierzch a nie w środek. Pewnie puściły sok i ciasto się nie dopiekło. Piekłam to ciasto wielokrotnie i nigdy nie miałam tego typu przygody. Dziękuję za komentarze i Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Oczywiście maślankę można zastąpić kefirem.

      Usuń
  4. a mąka tylko pszenna czy może być krupczatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto zawsze robię na zwykłej pszennej, więc nie wiem czy na krupczatce wyjdzie. Wklejam link do ucieranego ciasta właśnie z krupczatką. Jest pyszne i zawsze wychodzi :) http://paninadeser.blogspot.com/2016/08/ucierane-ciasto-ze-sliwkami.html Pozdrawiam :)

      Usuń