niedziela, 10 stycznia 2016

PIWNE CIASTECZKA

Gdyby wcześniej ktoś powiedział, że ciastka z trzech składników i w dodatku na piwie są dobre to bym pewnie nie uwierzyła. Ale zrobiłam i mogę wam zagwarantować są rewelacyjne. Kruchutkie, delikatne oraz rozpływają się w ustach.W przekroju przypominają ciasto francuskie.  Do naszego  nadzienia koniecznie trzeba wybrać twardą marmoladę, bo rzadsza wyciekła. Są pyszne także zamoczone w białku i cukrze. Zresztą kto nie zaryzykuję to nie spróbuje. Zapraszam do upieczenia tych wspaniałych ciasteczek :)





SKŁADNIKI:

0,5 szklanki piwa (w przepisie miałam 3/4 szklanki)
30 dag mąki
30 dag masła lub margaryny



DODATKOWO:

twarda marmolada
cukier puder do posypania


WYKONANIE:

Przesiewamy mąkę, dodajemy masło pokrojone na mniejsze kawałki i siekamy. Następnie powoli dolewamy piwo, zarabiamy dość zwarte ciasto. Zawijamy w folie i chowamy na chwilę do lodówki. Następnie cienko wałkujemy, wykrawamy, kładziemy nadzienie i sklejamy lub zwijamy. Ja robiłam rogaliki, grzebyczki oraz pierożki. Wszystko zależy od naszej fantazji. Pieczemy w rozgrzanym piekarniku w 180 stopniach C ok. 15-20 minut, aż nasze ciasteczka się zarumienią. Posypujemy cukrem pudrem. Nie wiem ile sztuk ciasteczek zrobiłam, bo tak szybko znikały, że nie zdążyłam ich policzyć. 
Smacznego :) 



4 komentarze: