niedziela, 20 marca 2016

BABKA KAWOWA

Święta już tuż tuż więc przygotowałam dla Was pyszną, puszystą babkę o smaku kawy. Zrobiłam ją na podstawie przepisu na babkę herbacianą, która niezbyt mi smakowała. Zamieniłam herbatę na kawę dołożyłam trochę cukru i wyszła pyszniutka babeczka. Osoby lubiące kawowe ciasta będą zachwyceni. Polecam tą babeczkę jest prosta do przygotowania i bardzo smaczna:) 






SKŁADNIKI:


8 dag margaryny

1 szklanki cukru
3 jajka
2 szklanki mąki pszennej
6 łyżek kawy zbożowej Inki
2 g kawy rozpuszczalnej nescafe (1 porcjówka kawy)
po 1 łyżce kawy mielonej i kakao
1 płaska łyżeczki proszku i sody
0,5 opakowania cukru wanilinowego 

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej !



WYKONANIE:


Do szklanki wsypujemy kawę rozpuszczalną i zbożową, zalewamy wodą do pełna, nie musi być wrząca.Odstawiamy do wystudzenia. 

Następnie oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywno z połową cukru. Odstawiamy na bok.
Włączamy piekarnik na 170 stopni C ustawienie góra - dół.
Margarynę ucieramy razem z cukrem i żółtkami na puszystą masę.
Mąkę razem z proszkiem,sodą i kakao przesiewamy, wsypujemy kawę mieloną. Dodajemy do masy na  zmianę ze szklanką kawy (może być lekko ciepła), ucieramy tylko do połączenia składników. 
Białka delikatnie mieszamy z ciastem i wlewamy do formy na babkę nasmarowaną masłem i otrzepaną bułką tartą lub mąką, moja jest o średnicy 23 cm. Pieczemy ok. 1 godziny w temperaturze 170 stopni C ustawienie góra-dół do suchego patyczka. Jak trochę przestygnie ostrożnie wyciągamy.
Ozdabiamy: lukrem, czekoladą lub po prostu posypujemy cukrem pudrem. Smacznego :)




MAŁA RADA


Po dodaniu mąki nie miksujemy zbyt długo, tylko do połączenia się składników. Unikniemy wtedy zakalca. Pamiętajmy również o dokładnym wysmarowaniu naszej blaszki tłuszczem i obsypaniu mąką lub bułką tartą. 



Polecam również: CYTRYNOWA BABKA NA PIWIE oraz  BABKA NA MAJONEZIE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz