piątek, 22 września 2017

SZYBKIE ROGALIKI

Ostatnio moje młodsze dziecko zażyczyło sobie na kolację bułkę, a mi tak nie chciało się iść do sklepu. Jakiś czas temu zapisałam sobie przepis na rogaliki, który zobaczyłam na blogu SMAKI MAROKA. Od razu zabrałam się do pracy. Wykonanie bajecznie proste, wszystkie składniki wrzuciłam do misy miksera i dobrze wyrobiłam. Chyba tylko formowanie sprawiło mi trudność, ale za drugim razem już doszłam do wprawy. Polecam są pyszne, dzieciaki porywały jeden za drugim ;) 








SKŁADNIKI:

75 dag mąki pszennej
1 łyżeczka cukru 
2 łyżeczki soli
po 225 ml mleka i wody
2 opakowania suchych drożdży (14 g)
jajko do posmarowania
sezam, siemię lniane do posypania
12 dag roztopionego masła





WYKONANIE:



Mąkę przesiewamy, dodajemy sól, cukier oraz drożdże, mieszamy. Następnie wlewamy lekko ciepłe mleko i wodę oraz tłuszcz. Wyrabiamy dokładnie ręką lub za pomocą miksera z hakiem ok. 10 minut. Jeśli ciasto się klei podsypujemy odrobiną mąki, ponownie zagniatamy.


Nasze ciasto dzielimy na pół a następnie wałkujemy, żeby uzyskać okrąg. Z każdego wykrawamy 12 trójkątów. Zwijamy rogaliki, zaczynamy od szerszej strony. Przykrywamy i odstawiamy do podrośnięcia. Smarujemy jajkiem i posypujemy ziarnami. Pieczemy ok. 15 minut w 180 st. C. Smacznego :)




MAŁA RADA:



Jeśli chcemy użyć zwykłych drożdży należy je rozetrzeć z cukrem oraz dodać trochę mleka i mąki. Odstawiamy do wyrośnięcia. Dalej postępujemy wg przepisu.

2 opakowania suchych drożdży = 50 g świeżych. 

10 komentarzy: