środa, 19 grudnia 2018

MAKOWIEC JAPOŃSKI DLA ZABIEGANYCH

Rzadko piekę makowce, gdyż moi domownicy nie przepadają za tego rodzaju specjałem. Ale kupiłam puszkę maku i stwierdziłam że upiekę sobie makowca. Padło na tego, jest wilgotny za sprawą jabłek, aromatyczny i pyszny.Wykonanie bardzo proste i ekspresowe. Mimo że z ,, gotowca'' wcale nie odbiega smakiem od tego prawdziwego. Polecam przepis, jeśli jesteście zabiegani będzie Dla Was idealny :)



SKŁADNIKI NA BLACHĘ 25/30 CM

puszka gotowego maku u mnie Helio
6 jajek
10 łyżek kaszy manny
kilka kropli aromatu migdałowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
5-6 jabłek
garść orzechów lub innych ulubionych bakalii


WYKONANIE:

Do maku dodajemy żółtka, kasze mannę, proszek do pieczenia, bakalie oraz starte na grubych oczkach jabłka i olejek migdałowy do smaku.
Wszystko dokładnie mieszamy.
Białka ubijamy na sztywną pianę i w dwóch turach dodajemy do maku. Delikatnie mieszamy.
Blachę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy nasze ciasto. Pieczemy ok 1 godz w temp. 170-180 st. C ustawienie góra dół.
Po przestudzeniu możemy polać polewą. Ja robiłam z połowy porcji. Przepis TUTAJ

MAŁA RADA:

Makowiec możemy zrobić również na kruchym spodzie, na biszkoptach lub herbatnikach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz